søndag, september 11, 2005

Valg 05 - Åssen leverpostei vil DU ha?


Fredag ettermiddag var jeg en tur på rådhuset i Kristiansand og gjorde min borgerplikt. Stemmeseddelen mottok et kryss foran det valgte parti, og så ble den sirlig lagt i en konvolutt. Men isteden for å legge den i urnen, tok funksjonæren konvolutten med stemmeseddelen og la den i en annen konvolutt. "Da blir den sendt til hjemkommunen din" sa hun, og klebet igjen konvolutt nr 2. Noe sier meg at min stemme ikke vil bli telt av Geir Heljesen på mandag, men heller vil komme inn i the aftermath litt utover i uken.

Men i alle fall. Jeg hørte på Are og Odin i forrige uke, og der hadde de "Valg-spesial"-sending. De ville at folk skulle skrive inn gode grunner for å stemme, noe mange av oss gjorde. Tidligere hadde jeg hørt mine kjære venner i studio snakke litt om valget. For et eller annet parti har kjørt en kampanje der de påstår at du ved å stemme på dem kan få noe annet enn leverpostei å spise (innviklet å forklarer, så det gidder jeg ikke). Poenget er, i alle fall, at mr Osen hadde et godt resonement over dette. Nemlig at kampanjen er feil. Det politiske system og de ulike partiene er ikke så ulike som de vil ha det til. Derfor kan du ikke få noe annet enn leverpostei etter valget. Men ved å stemme kan du være med å bestemme hvilken type leverpostei du vil ha.
Her tror jeg mr. Osen har truffet spikeren på hodet så det virkelig gjaller i veggene.

(Dette var et resonement jeg leverte i retur til de, og dermed vant jeg visstnok endel stæsj som kommer i posten en dag snart)

1 kommentar:

Anonym sa...

skukke vært lov:P yeye...gratulerer då!;)