fredag, mars 03, 2006

Ukens filmanmeldelse


Til tross for at jeg for tiden befinner meg på Hovden har jeg laget en anmeldelse denne uken og. Rakk det akkurat før jeg dro fra byen, effektiv som jeg er ;)

Filmen som er bivånet og gransket denne uken er filmversjonen av musikalen Rent. En musikal som har gått for fulle hus på Broadway siden den ble satt opp i 1996. Bygd på operaen la Bohem, og satt i de historiske begivenhetene i Ny York i overgangen mellom 1989-90. Ikke at det skjedde så mye dette året, sånn sett i verdenssammenheng, men det skjer endel med denne gjengen med bohemer som lever livets glade (?) dager i East Village, NY. Faktisk en ganske bra film, egentlig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HÆH???? "..overgangen mellom 1989-90. Ikke at det skjedde så mye dette året, sånn sett i verdenssammenheng". Kva lærde dei deg på Kvitsund?
http://news.bbc.co.uk/onthisday/hi/years/1989/default.stm
din fjonball!

agk sa...

Jeg mente "I NY". I verden forøvrig skjedde det jo endel. Men ikke i East Village.