mandag, november 19, 2007

En god helg

Helgen er unnagjort, nok en gang, og dette var en god helg. Så absolutt en god helg. Nei, jeg har ikke fått meg dame eller noe, men man kan jo ha det bra likevel.
Siden for lenge siden (i alle fall noen uker) har jeg vært i stuss på hvor de nye feltstøvlene mine har tatt veien. Jeg vet jeg hadde de på jobb i Vennesla sist jeg var der, men har ikke sett de siden. Ei heller da jeg var innom nettopp i ærend for å lete etter de den dagen jeg ble påkjørt av traileren. Men nå på lørdag, da jeg igjen tok meg en tur til nevnte tettsted nord for Kristiansand, fikk jeg en gledelig overraskelse. For ved siden av sofaen sto feltstøvlene! Helt stille, uten å si noen ting sto de der og prøvde å se uskyldige ut. Noe de nok egentlig ikke var. For jeg vet Annika har klaget sin nød over de hersens skoene som har stått i veien der oppe i flere uker. Grunnen til at jeg ikke fant de da jeg var innom sist var nok fordi de var dekket av ei jakke, eller flyttet på. Men nå er de nok en gang i min besittelse :D
Noe annet bra som skjedde i helga, faktisk lørdag det og, var at jeg fikk en diplom. Lørdag var det nemlig duket for årets Sommerfest i Vennsla, og jeg stilte selvfølgelig opp. Sedvanlig på denne typen arrangementer ble det delt ut ulike former for utmerkelser. Og iår var det altså min tur til å motta en slik. Jeg ble kåret til Årets Lesehest, for trofast lesing i alle situasjoner.
Andre hendelser på festen er, tradisjonen tro, unndratt offentlighet.
Søndag var jeg i kjempeform. Hvilket resulterte i en spasertur opp til Den Omvendte Båt på Sødal. En flott tur, og en herlig utsikt over en zimelich grå tåkeheim. Men turen var flott :D

Ingen kommentarer: