torsdag, januar 17, 2008

Oppgjørets time...

Da var dagen kommet for det endelige oppgjøret etter påkjørselen i oktober ifjor. Det har tatt tid, men nå er det avgjort. Motparten (Fi) sitt forsikringsselskap, populært kalt TrygVesta, har påtatt seg all skyld i saken. Noe jeg jo forsåvidt har visst om hele tida. Og nå er saken opp og avgjort. Skaden var taksert til ca 18 tusen ink. MVA, og vi har nå avtalt på telefon at det blir et såkalt kontantoppgjør. Det vil si at jeg får utbetalt en gitt sum (litt under taksten eks. MVA), noe jeg fint kan slå meg til ro med.
Dermed er skituren til Østerrike reddet, og nye ski på gang. Jeg har nemlig kommet til at jeg ønsker meg nye nedoverski. Valget har falt på Elan Magfire 10. En ski jeg er ganske sikker på at vil passe meg godt. Har stått på de før, og liker de. I tillegg er de noe stivere enn de jeg har nå, og det vil høyst sannsynlig øke kjøregleden ganske så bra. Så nå blir det bare velstand :D

Ingen kommentarer: