søndag, mars 15, 2009

I LOVE FOOTBALL :D

For en fantastisk fotballhelg dette har vært! Igår kom overraskelsen mot meg helt tilfeldig på nettet. Mitt kjære Liverpool hadde kanonert de forhatte rødkledde ManU-taperne i senk i en vidunderlig og mesterlig 1-4 seier på selveste Old Trafford. Fiendens hjemmebane. Og for et surt tap det må ha vært for de uverdige seriemesterne på andre siden av fastlandsengland. Men du verden hvor deilig det var for oss som heier på de fantastisk guttene fra kaia i Liverpool, for anledningen iført grå bortedrakter. You'll NEVER walk alone. Ever!


Og så kommer dagens store begivenhet: Første runde i den hjemlige tippeligaen/eliteserien. En åpning som man kanskje kunne håpet på, men likevel ikke tørre å tro at skulle bli en realitet. Men det ble det. Etter første runde ser tabellen ut som den skal på toppen. Norges beste fotball-lag - Rosenborg BK - troner øverst med 3 deilige poeng. Tre poeng de tok etter å ha senket de oppblåste blærene fra Oslo's østkant - Vålerenga IF. Laget som nå, passende nok, har erobret bunnplassering på tabellen. Vel fortjent for de blåkledde tåpene.
I tillegg har lokal-laget mitt - IK Start - klart å stjele med seg et poeng fra bortemøtet mot Strømsgodset i det som viste seg å være rundens mest målrike kamp. 3-3 er ingen ting å skamme seg over for de gul/sorte undervurderte Heltene fra Sørlandet.


Kort sagt: Det kan bli en meget interessant fotballsesong iår. Og jeg gleder meg.

Ingen kommentarer: