torsdag, oktober 29, 2009

Ny telefon

For et par uker siden skjedde det igjen - telefonen min tok kvelden. Helt ut av det blå, uten noen form for forvarsel sluttet den relativt vesentlige OK-knappen å virke på min relativt nye telefon som jeg kjøpte i sommer. Og jeg ble ikke mer happy av en tur på Telenor. For det første hadde de kuttet ut mitt fantastiske abonnement så jeg kunne ikke kjøpe ny telefon på det, og for det andre kunne de ikke sende inn telefonen til fiksings fordi den var kjøpt i en annen by (!). I mange år nå har jeg hatt et godt forhold til Telenor, og vært fornøyd både med service og alt mulig annet derfra. Men nå klarte de altså igjen å hoppe ned fra topp-plasseringen sin. For jeg gidder ikke kjøpe en ny telefon til fullpris. Det suger jo uansett vær og føreforhold. Sponsa telefon er laaaangt bedre. I alle fall hvis mitt mål om en litt mer kontrollert økonomi skal fortsette på den kursen den har nå, som forsåvidt er en god kurs. Dermed var det duket for avansert surf og dypdykk på internett for å finne både en telefon eg et abonnement som ville falle min kresne nese i smak. Og til slutt endte jeg opp med denne lekre saken fra Sony Ericsson. En W715 Walkman-telefon. Abonnementet er fra Tele2, du vet de som reklamerer så halvgodt med at de er cheep'e. Altså ikke kjipe, som noen av dere med talefeil uttaler det, men et ordspill over cheap og cheep (billig og sau) som er relativt morsomt på engelsk og ikke fungerer over hodet på norsk. Samme som da de reklamerte med small bills, eller lave regninger som det blir på norsk. Uansett. Jeg er blitt en Tele2 Champion, og er i alle fall fornøyd med telefonen :D

Ingen kommentarer: