søndag, juli 10, 2005

Tilbake etter Quart

Quarten er over. De fleste artistene har forlatt byen, og det samme har nok de aller fleste av festivaldeltakerne. Det var igrunn ganske glissent på Thomas Dybdal and the Great October Sound, men det kan du lese mer om etter hvert.

Bildene er noen highlights fra ukens begivenheter. Øverst troner selvfølgelig Dave Grohl. Til høyre ser du studioet vårt.

Vår lekre røde velur designersofa, med Helge i.

King Midas likte sofaen veldig godt da de var innom.

Sofian kom også innom en tur. En skikkelig koselig fyr, faktisk. Og han er norsk i tillegg. Jeg var jo sikker på at den første singelen "She Wants to Know" var laget av en amerikaner, men det var den ikke. Snakk om gledelig overaskelse! ;)

Men vi var også ute og intervjuet folk. Dette er John Conway, fra post-punk gruppa Bravery fra Junaiten Blæs. Han uttalte forøvrig navnet sitt "Djaaaahn". Konserten de hadde i Bendiksbukta på torsdag ble lovprist av selveste Dave Grohl, og jeg må innrømme at jeg likte det jeg og. Minnet litt om tidlig U2, men med en moderne snert. Hvis det går an å si det sånn.

Quarten tiltrekker seg alltid et variert klientell, så også iår. Quinden til høyre var nedom for å trekke gjester til Havana/ Etcetra. Bildet er tatt for å bevise møtet og for å erte Martin. Jeg prata litt med ho også, etter at bildet ble tatt. Kan jo ikke virke helt idiot heller liksom. Og ho svarte godt for seg.

Ellers var Quartfestivalen god iår. Ikke den beste som har vært, men heller ikke den dårligste. I og med at jeg jobbet i Radio Ung fikk jeg ikke med meg alle konsertene. Dog er jeg stort sett fornøyd med de jeg fikk med meg.

Snoop kom 1t etter skjema, men det går greit. Det er tross alt Snoop. Og når jeg hørte grunnen til forsinkelsen er det greit. Han er ikke vant til å spille FIFA på X-box, og goonsa hans er enromt store, så det var ikke så rart at heisene på Hotel Norge ikke klarte tyngden.

Bravery har jeg allerede nevnt.

Foo Fighters var som forventet: HELT KONGE! Og at jeg klarte å komme meg i grava og ta bilder av Dave Grohl var helt fantastisk. Og når de startet med tittelsporte på "In Your Honor" var quelden gjort.

Jim Stärk var rett og slett en kjedelig konsert. Eg holdt på å sovne. Det hjalp ikke så mye at noen fulle damer i 40-åra sto foran meg og prøvde å holde takten. Noe de ikke klarte.

Thomas Dybdal and the Great October Sound. En vidunderlig groovy konsert! Thomas er en entertainer og beviste det til fulle lørdag queld i Bendiks. Et fantastisk punktum for årets Quart. Det gjorde det ikke værre at en jeg traff senere på quelden sa at han hadde vært på 5-6 Dybdal-konserter, og dette var den desidert beste :D

Jeg var innom FilmQuart litt og, for å se noen filmer jeg ikke får sett pressevisningene på i sommer grunnet annen jobb. Sin City er allerede anmeldt på Radio Ungs hjemmeside .

Og Radio Ungs redaksjon, fungerte særdeles godt sammen. Jeg er fornøyd, jaffal.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahhaha. Berre lekkert. Er nok ikke lenge før ryktene popper opp i Se&Hør. Dirty Boy!

Men seriøst, ikke skriv slikt som "hu snakka godt for seg". Ødelegger hele den gledelige og uanstrengte forhåndsdømmingen.

Anonym sa...

Jaja, Alfred. Morsomt bilde, det med deg og Aylar...Linn synes iallefall det. Jeg for min del lurer på om hvor smart hun var på en skala fra 1 til 10, hvor 10 er smartest....

Venleg helsnad

Tormod

agk sa...

Jeg snakka ikke SÅ mye med ho, men på en skala fra 1-10 er ho vel i område 5-.
Hadde ho vært en kniv, og jeg skulle skjært i noe, hadde ikke ho vært førstevalget. Men hvis jeg bare skulle vist fram kniven fordi den ser bra ut blir saken en helt annen... ;)