søndag, oktober 23, 2005

Fortsatt grei temperatur

Mitt liv som dykker fortsett til tross for synkende temperatur i både luft og vann.

Idag gikk ferden til Marvika. Her gikk jeg og Martin i vannet og satte kurs rundt odden mot Berthesbukta. Som det går fram av computeren gikk vi ikke dypere enn 22,5m.
Det var ikke så mye å se der nede, men det var et fint dykk. Vi så endel berggylt og bernebbe, men ellers lite spiselig. Dvs jeg så en krabbe ligge under en stein som jeg lot ligge.
Temperaturen der nede i dypet var sletts ikke så gal, for computeren viste 12 grader C hele turen. Så faktum er altså at det er kaldere i lufta enn i vannet. Kanskje ikke så rart egentlig, med tanke på at det er ganske mye vann som skal bli kjølt ned. Jeg kjente at det etter hvert vil bli noe kaldt å dykke med våtdrakt. Idag supplerte jeg med ullskjorte og ullsokker, og tror det var et godt triks.

Dette betyr at dykkersesongen er langt fra over! Og er det noen som vil være med, er det bare å si ifra. Når jeg får fylt opp flaska igjen er jeg klar for nye opplevelser under vann :D

Ingen kommentarer: