fredag, november 04, 2005

Dårlige tider framover

Tidligere har jeg omtalt en samtale jeg hadde med sjefen om min nåværende stilling og dens framtid. Den gangen fikk jeg bekreftet at det ikke skulle skje noe mer med den før i slutten av desember/ begynnelsen av januar.

Men igår fikk jeg beskjed om at den nevnte endringen sannsynligvis vil skje allerede fra 1. desember. Sånn det ser ut nå vil jeg gå ned ifra 100% til nærmere 40%, noe som medfører en ganske så drastisk nedgang i lønn.
Tidligere hadde jeg jo i underkant av 60%, men 20 av disse har forsvunnet fordi det viste seg at de inngikk i en annens stilling. Dermed blir det bare stående igjen 40% å jobbe med. Og i et lavlønns-yrke som det jeg jobber i, betyr det at jeg nå framover vil ha nok å konsentrere meg om ved å spare penger for å dekke de nesten 7.000 kr som skal ut fast hver mnd.

Oppdatering om denne saken vil komme så snart jeg vet noe mer. Forhåpentligvis betyr det allerede til uka, men tradisjonen tilsier at det sannsynligvis er å forvente for mye...

Ingen kommentarer: