fredag, april 07, 2006

West Wing vs Commander in Chief

Jeg har lenge proklamert min fan-status i forhold til TV-serien West Wing, a.k.a. Presidenten. Der har vi fulgt president Joshua "Jed" Bartlet fra et stykke ut i 1.år i det Hvite Hus og fram til hans siste år i det Ovale kontor. Sammen med resten av gjengen redder han USA og verden gang på gang, og slår Bush så langt nedi støvlene som president at du hadde ikke merket at han var der om støvlene var 2 nr for små og du presset foten nedi.
Kjente skuespillere som Martin Sheen, Jimmy Smiths, Bradley Whitford, John Spenser, Allison Janney og Alan Alda m.fl. har gjort sitt for å fortelle verden hvordan USA burde vært styrt. De holder på med sesong 7 i Junaiten Blæs, så den står vel i hylla mi til høsten, sammen med de tidligere utgitte 6 sesongene.

Nå kommer TVNorge med en konkurrerende serie. I Commander in Chief er det USA's første kvinnelige president, spilt av Geena Davis (Thelma&Louise, Long Kiss GoodNight), det hele handler om. Ut over det vet jeg lite og ingen ting om serien. Den begynner på søndag, og da er jeg på Hovden. Derfor får jeg ikke se kick-off'et på den serien som sannsynligvis er tenkt til å ta over stafettpinnen for Josh og resten av gjengen i West Wing. Og jeg må vel ærlig innrømme at jeg er skeptisk...

Ingen kommentarer: