onsdag, november 01, 2006

Kulda har kommet...

Da er den altså igang. Den kalde årstiden. Tiden da alt og alle gjemmer seg bort eller pakker seg inn i lag på lag med tekstiler eller lignende for å holde på den lille varmen som er. I forrige uke måtte jeg skrape bilen en morgen, men håpet i det stille det var et forbigående fenomen. Den gang ei.
På veg til jobb igår kveld opplevde jeg nemlig snøvær. Ikke at det la seg noe spesielt noe sted langs vegen til Arendal, men det snødde. Og føyka. Og ikke minst blåste. Det var rett og slett bikkje-surt. De 2min det tar å gå fra parkeringsplassen og ned til jobb gikk noe fortere enn vanlig, kan du si. Da jeg kom ut til bilen i morges/formiddag var det igrunn ingen tvil lenger. Greit nok at det var sol ute, men vinden hadde ikke løyet noe særlig. Derfor måtte jakka trekkes godt igjen rundt legemet, og da jeg kom til bilen viste det seg at låsen var frosset. Ikke klink-is, men måtte varme nøkkelen for å få opp døra. Brrrr....

Tiden for dekkskifte nærmere seg altså med stormskritt. Heldigvis er det ikke blitt noe særlig glatt noe sted enda. I alle fall ikke å E18. Men det er vel ikke så lenge til...

1 kommentar:

Anonym sa...

Og du kan tenke deg hvordan det er å kjøre scooter til jobb i den bitende kulda og dekka sjangler seg avgårde. Jeg savner Tanzania :-/