tirsdag, november 04, 2008

Konferansetur til Danmark

Joda. Også denne helgen var viet til Røde Kors. Denne gangen til hele bøtteballetten i Kristiansand Røde Kors sin lokalforening med undergrupper. Sjefen sjøl, populært kalt Bjarne, hadde sammen med resten av styret invitert noen av oss i Hjelpekorpset til å være med på konferanse/seminar på Color Hotel Skagen for å vise oss og være med å fortelle hverandre innad i Røde Kors lokalt hva vi faktisk driver med. Jeg skal ikke påstå at jeg gledet meg overvettes mye til denne turen i forkant, og deler av skepsisen ble påvist som berettiget. For det var ikke konferanse/seminar-biten som var det beste med turen. Den var igrunn stort sett som fryktet - tørr, kjedelig og ikke spes relevant for min egen og Hjelpekorpsets del. Men samtidig var det greit å se at vi i HjK kanskje kan hjelpe noen av de andre gruppene med det de driver med. Og det er jo bra. Ellers var opplegget til de to innhyrede personene fra MentorGruppen en ganske bra del av opplegget. De hadde organisert med kreative gruppeoppgaver som de ulike gruppene vi var delt inn i skulle løse på best mulig måte. En god variant for å få oss til å bli bedre kjent på tvers av bakgrunn og tilhørighet.

Og så var den sosiale biten bra, for det var i hovedsak trivelige folk som var med på turen. Så det kom noe godt ut av det hele. Og jeg er med på det samme neste gang det skal være noe sånt. I tillegg er det jo ganske så gøy med en sånn tur. Det var god bar, behagelige stoler i stua, og jakuzi og sauna i kjelleren, noe som også hjelper til å gjøre oppholdet bedre :D

Ingen kommentarer: