søndag, mars 06, 2005

Destinasjon Gautestad

Fredag ble det meldt at jeg ikke kunne være med på fredagsquelden av MUF-turen grunnet kino. Dette ble det endringer på da jeg kom ned på kinoen og det, mot formodning, viste seg at filmen jeg skulle se også har visning iqueld (søndag). Huks fluks dro jeg hjem og begynte pakkingen. I og med at jeg var innstilt på at jeg ikke skulle opp denne quelden, og derfor ikke hadde begynt å pakke noe særlig, tok pakkingen litt tid. Heldigvis hadde jeg fått lånt Hi-Ace'en til Erling (TAKK!) sånn at jeg kunne følge etter de andre noen timer senere. Føre var slaps og skikkelig drittglatt. Men det gikk greit, og jeg og bilen kom fram i ett stykke. Grunnet det dårlige føret parkerte jeg like godt i ei lita grøft på siden av parkeringsplassen....

Resten av helga besto i blant annet en skitur på lørdagen, riktignok ikke så lang, men absolutt god. Jeg og søstersen hadde en fin rast i sola. Senere på dagen ble det arrangert bålgrillings med tilhørende pølsesteking. En sikker suksess! Etterpå var det duket for helgens store begivenhet: Skiskyting. Løypa var publikumsvennlig og kort, men dog krevende skulle det vise seg. Jeg sto på standplass og holdt styr på ett av luftgeværene, og fikk derfor ikke med meg alt som skjedde i løypa. Været var upåklagelig, og påskefargen er godt på plass ;)
Quelden ble innledet med et elegant fall fra armlenet på en sofa og rett i gulvet. Det smalt visst høyt, men til tross for noe kaffe på armen og på teppet var skadene fraværende. Kaffekoppen var faktisk fortsatt halvfull etter landingen.

Søndagen besto i litt luftgeværskyting, noe steking i sola, rydding og vasking.
Nå skal jeg bare tømme sekken, så er jeg klar for kino klokken 21.15.

Ingen kommentarer: