tirsdag, november 13, 2007

Et lite sammendrag av anmeldelsene i det siste

Her har jeg liksom prøvd å skryte på meg at det skal bli liv på siden min, og så har jeg forsømt meg litt de siste ukene og rett og slett glemt å legge ut de siste anmeldelsene. Fy for skam. Ikke at det har skjedd så mye nytt i det siste utenom jobb. Jeg har fortsatt ikke fått svar fra Fagutdanningsnemnda om karakteren min på fagprøven, så jeg har fortsatt ikke fått søkt om autorisasjon. Men uansett, her er anmeldelsene for de siste to ukene:

Den første var det historiske dramaet om Englands store dronning Elizabeth - The Golden Age. Cate Blanchett gjør en enorm innsats i rollen, og bærer hele filmen på majestetiske skuldre. Den andre filmen var den mer politiske filmen Løver for Lam, signert Robert Redford. En film som virker stillestående, men som absolutt ikke er det. Det er bare det at handlingen skjer i dialogen. Med andre ord en intelligent film, rett og slett.


Ingen kommentarer: