søndag, desember 09, 2007

I nattens mulm og mørke...

Det er jo typisk for årstiden. Du legger deg på kvelden og det er godt vær og klar himmel, mens når du våkner har verden snudd seg helt på hodet. Sånn som idag. Morgenfrisk og elendig spratt jeg opp litt over halv 8 for å rusle fra soverommet opp til jobb. I det jeg åpner døra skjønner jeg at noe var blitt riv ruskende galt siden igår. For det lå noe blankt og slushete på bakken. Det knaste litt som når du biter i Mr Freeze-is, og bortsett fra smaken var det ikke så langt ifra sannheten. For, mens jeg har ligget i senga og drømt om fine ting jeg ikke husker noe av nå, har det snødd ute. Et centimeter-tykt lag med slaps dekker deler av verden idag. Det er tydelig at vinteren er i anmarsj. Og verden gleder seg :D

Forresten 2. søndag i advent idag. Litt over 2 uker igjen til Julaften. Woohoo!!

Ingen kommentarer: