søndag, mai 08, 2005

Fest i heimen

Igår arrangerte postkassedeler Martin storstilt festivitas i Torridalsveien 4. Som den pliktoppfyllende samfunnsborger han er, leverte han nabovarsel til omkringliggende boliger. Festen ble arrangert i samarbeid med Petronelle og Aili, så vidt jeg har forstått, da disse også har hatt bursdag i nær fortid. Og oppmøtet var det ingen ting å si på. Bortsett fra mitt eget. Jeg skulle nemlig på jobb idag (søndag) og fikk tilbud om også å jobbe natt til idag. Noe jeg fant ganske så attraktivt, med tanke på at det ville gjøre det lettere å sove litt. Hadde ikke så lyst til å klage på festen til Martin, når han har det så sjelden. Derfor takket jeg "ja" til å jobbe, og hadde dermed bare en 10min gjesteopptraden på festen.
Dog angret jeg litt på at jeg skulle jobbe når jeg så det fasjonable oppmøtet som var kommet. Stua var tettpakket med folk, så jeg fikk langt fra oversikt over hvor mange, eller hvem, som faktisk var der. Men jeg fikk hilst på både Helene Ryeng, Solfrid, og ei venninne av Aili som var innom. Husker ikke navnet, men ho hadde mørkt hår og et flott smil. Og så studerte ho Master i offentlig adm. Sjøl om ho heller ville være brannquinde....
Dessverre måtte jeg som sagt på jobb, så det ble med de korte glimtene...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hun het Helene hun og!

agk sa...

Kult!