mandag, mai 23, 2005

Staselig besøk

Denne helgen var min gamle sambo Kjell Jøran Hansen på besøk i Ungkarsbingen. Anledningen var at vi skulle planlegge bryllupet til Eli Marie og Ronny om 3 uker. Jeg og Kjell Jøran skal nemlig være toastmastere der. Og da må det planlegges litt. Personlig har jeg aldri vært i noe bryllup. Hverken i kirka, på middag eller på kaffe. Så dette er totalt upløyd mark for min del. Kjell Jøran er inne i en steam av bryllup nå, og observerer andres feil og suksesser for å lære mest mulig før vi sjøl skal i ilden.

For de som ikke vet det er Kjell Jøran fra på Nordmøre og jobbrer i NRK Møre og Romsdal som fotograf/journalist/teknisk avvikler/producer m.m. Han gikk på Gimlekollen samtidig med meg, på TV-linja, og har grunnet sin dyktighet gjort det ganske så bra på jobbsiden. Det skal også tas med i betraktningen at han hadde litt erfaring fra før, i TV Nordvest og på Rauma fhs. Og med tanke på at han er en dyktig fotograf og god journalist så er det ikke så rart at han gjør det godt.

Dessverre hadde jo jeg jobbehelg denne helga, så det var ikke så mye vi fikk gjort. Men vi fikk planlagt det vi skulle i forhold til bryllupet, og det var jo det viktigste.
I tillegg serverte Smølværingen idag den Nordmørske delikatessen "Saltfeskballj". Det ser ut som komle, men er laget av fisk og smaker helt annerledes. Tormod var innom og nøt godt av maten, og har etter et besøk hos Kjell Jøran hjemme på Veidholmen etablert et rykte om storspiser av nevnte delikatesse. Og det var han som spiste flesteparten idag og. Men heldigvis står det en boks til med ballj i kjøleskapet, så det blir nok en middag til i løpet av uken på meg og Tormod.

Ingen kommentarer: