fredag, desember 09, 2005

Rekordforsøk gjennomført, men uten meg...


Rekordforsøket er da gjennomført.Tilstede på Skottevig var 12 personer iført dykkerdrakt. 4 fra Pytten, 4 fra Diving Falcons og 4 "eksterne". Bare 11 av de frammøtte gikk i vannet under det organiserte nattdykket. Jeg var denne 12. mann. Han som ble stående igjen på land mens alle de andre utforsket havets dyp og koste seg nede i mørket. Det er blitt kaldere i vannet, så jeg hadde for anledningen lånt meg ei tørrdrakt på A-dykk. Og med tørrdrakt må man ha en ekstra slange på ventilsettet. Isteden for å koble en på settet mitt, noe som i retrospekt kanskje ville vært det smarteste, lånte jeg med meg et ventilsett til tørrdrakt fra butikken. Vel framme på Skottevig hoppet jeg raskt i drakten, og gjorde klart til å gå i vannet. Men da jeg koblet til ventilsettet fes luften ut über alles! Det viste seg at O-ringen manglet. En del som er ganske essensiell for at ventilen skal bli tett. Dermed ble jeg stående igjen på land og se på alle de andre forsvinne ned i dypet. Heldigvis var både sambo-Torgeir med ekstrahjelp fra Mediehøgskolen der, og Christian Thorkisen fra TVSør, så jeg var ikke ensom i den drøye halvtimen de andre var nede.

Etter at alle var kommet opp var det tid for litt bålkos rundt utepeisen med kaffe, kjeks og brownies. Sistnevnte var det jeg som sto for. Jeg er ikke kjent som konditor, og blir heller ikke det etter denne baksten. Vanen tro tok jeg brownisene ut alt for tidlig, og dermed var det igrunn bare ei skorpe med masse brownies-deig under i ei form. Men den falt i smak likevel, og gjengen forsynte seg til det var tomt. Den ble rett og slett fingerfood, men det gjorde ingen ting. God var den læl.

Om dette nattdykket faktisk blir en rekord gjenstår å se. Forhåpentligvis får vi vite mer imårra når Tonepone (initiativtakeren til det hele) har fått oversikt over antall dykkere i vannet over hele landet.

Bildene er hentet fra filmklippene til Kjetil og viser noe av det vi så der nede i dypet.
Og så blir det reportasje fra det hele på TVSør imårra (fredag).

2 kommentarer:

Anonym sa...

takk for dykket! Du fikk jo badet alikavell da. Prøv å få tak i ferdig redigert sak fra Sambo- Torgeir og Tv- sør. snakkes

agk sa...

Skal sjekke med de, og gir tilbakemelding når jeg får noe bekreftet. Nå er det også mulig vi kommer på Bymagasinet på TVN klokka 1815 :D