torsdag, desember 29, 2005

Sit.rap fra Hovden

Nå har vakta på Hovden vart i 3 dager, og det er på tide med en liten sit.rap om forholdene her oppe. Skiføret er ikke helt som forventet, og patruljene har stort sett vært gjennomført til fots. Alt ser veldig annerledes ut enn sånn jeg husker det fra i vår. Det ligger stein over alt, og små bekkefar går på kryss og tvers i hele teigen.
Jeg tjenestegjør stort sett som vanlig, dvs på bilen, men har idag også hatt gleden av å være med på patrulje. Det var gøy å se hvordan de andre har det på vakt, og jeg gjør det gjerne igjen. Patruljen gikk opp til Hovdenuten, men jeg måtte snu halvveis fordi jeg måtte være tilbake på hytta før kl 1500 for å gå på bilen igjen.
Ellers har vakta forløpt uten særlig dramatikk. Vi er for tiden ca 15 individer på vakt. Noen kommer og andre går, så det har vært litt utskiftninger underveis. Alle er ved friskt mot, dog noe kalde til tider.

Ny rapport kommer senere i uken.

PS: Det er meldt snø til helga :D

Ingen kommentarer: