fredag, september 29, 2006

English teacher? Me?

Det er det store spørsmålet for tida, faktisk. For et par uker siden fikk jeg et uoffisiell og indirekte tilbud om jobb som vikarlærer i engelsk på Sygna VGS i Balestrand i Sogn. Den observante leser vil legge merke til at det var samme sted jeg var innom i ferien min, og det var altså en av mine bekjentskaper der som kom med henvendelsen. Meldingene lød som følger:

"Hei. Kjenner du noen som har studert engelsk som kan tenke seg å være vikarlærer på Sygna fra nyttår fram til sommeren?"

I og med at jeg selv innehar eksamen fra Engelsk grunnfag behøvde jeg ikke lete så lenge for å finne noen som var interessert. Jeg ringte rektor på Sygna nå på mandag og fortalte hva den lille fuglen hadde sunget meg i øret, og hun var meget positiv. Etter å ha pratet litt om hva jobben går ut på avtalte vi at jeg skulle sende en søknad på mail. Onsdag denne uken fikk jeg sms fra rektoren der hun savnet søknaden min. Dermed måtte jeg gjøre ord til handling å skippe avgårde en søknad. Nå blir det spennende å se om det er sjangs for unge Klausen å lære bort sin visdom innenfor engelskfaget til kunnskapshungrige og skoleleie tenåringer på en bortgjemt plass somewhere i Sognefjorden. Svar vil komme i løpet av oktober, sier signalene jeg har fått.

Ingen kommentarer: