tirsdag, september 26, 2006

Slitsom helg

Helgen ble igrunn unnagjort igår, men jeg glemte helt å legge ut en sit.rap. Det har vært jobbhelg, og 3 elegante netter på rad ble unnagjort i en fei. Men før det var det seminar med jobb på Evje på torsdag/fredag. Med dertil hørende festivitas på quelden. Uten å gå videre inn på hva som skjedde på kvelden og natten (grunnet taushetsplikten) kan jeg si at jeg holdt ut til the bitter end og la meg kl 0630.

Ut over det gikk seminaret ut på litt om krisehjelp v/diakon Emmanuelsen, og litt om narkotika og -problematikk med sjef for narkoavsnittet på Agder, Dag Tallaksen. En skikkelig kul fyr som pratet i veg og engasjerte godt. I tillegg hadde han tatt med seg litt vareprøver fra lageret på Kammeret som vi fikk se på. Blant annet ble det sendt ut en slice hasj som ble fyrt opp så vi kunne kjenne den søtlige lukten. Ellers hadde han med litt speed og noe heroin. Etter dette var det diverse uteaktiviteter før en banquett og tidligere nevnte fest.

Jobbhelga var mer krevende enn jeg hadde håpet. Natt til lørdag var moderat stille, mens lørdag og søndagsnatta var mayhem. Det ringte til tider i ett sett, og det var nesten mer å gjøre enn det var i sommer. Helt texas i perioder. Noe som medførte at jeg ikke fikk sett mer enn 6min av en film i løpet av de to nettene. Dagene ble derfor brukt primært til soving, noe jeg ikke syns er så gøy. Går glipp av så mye annet på den måten. Mandag derimot var noe helt annet. Da var jeg ikke trøtt en gang da jeg kom hjem, og sov ikke noe i løpet av hele dagen. Formen var på topp, og jeg fikk utrettet ganske mye, egentlig.

Tar med i en notis at filmen som ble anmeldt i forrige uke var den nye animasjonsfilmen Over Hekken. Eller Over the Hedge som den heter originalt. Og som kjent er jeg jo mest fan av originalversjoner. Så også her.

Ingen kommentarer: