søndag, desember 11, 2005

Nissefest

Igår var det duket for den tradisjonsrike nissefesten til Røde Kors. Av hensyn til de som var der tok jeg ingen bilder fra selve festen. Tenkte bare det kunne være greit å forevige min egen nisse-outfit. Lekkert satt sammen av klær jeg fant i uthuset hjemme. Vesten er egentlig fóret i en gammel parkas som jeg har fjernet armene på. Støvlene er noen gamle fjøsstøvler i lær som jeg faktisk har en mistanke om at bestefar har brukt en gang i tida. Sekken er pappas trofaste Ludvig fra da han var i HV. Den biten av antrekket jeg igrunn var mest fornøyd med var den lekre lille detaljen med ørene: Et par alve-/hobittører som jeg kjøpte over verdensveven fra Junaiten Blæs. Det beste med de var at ikke alle la merke til de med en gang, og ble dermed ekstra overasket når de først la merke til de. Og i halvmørket ute så du ikke overgangen, så de så nesten ekte ut. De røde øynene er forøvrig helt tilfeldig, men dog passende. Og bildene er tatt før avreise hjemmefra.

Jeg ble kåret til Årets Nykommer! Hadde egentlig håpet å bli glemt bort i mengden, men det ble det som var utslagsgivende for premien. "Du er så integrert at vi nesten glemte at du er nykommer". Og det er ganske fett når det klappes og taktfast ropes "Klausen! Klausen! Klausen!"
Ellers forløp festen som fester gjør, og ble avsluttet i 2-tida på natta. Noen burde dratt for lenge siden, andre var helt fine, og noen ville holde på lenger. Av hensyn til de som ikke var der vil ikke navn nevnes. Ei heller hendelser som skjedde i løpet av festen.

Og LuxusKaffe som gikk ut i April 04 er like god fortsatt ;)

3 kommentarer:

Kamaget sa...

en orginal norsk-nisse... ja alveørene var prikken over i'en..COOL!!

Anonym sa...

Gratulerer med prisen. Og kostymet, heilt sjef. Men var det fjøs eller fjell sko. jaja. Bare ikke still deg i kø utenfor kinoen med dette kostymet.

Anonym sa...

Du ser ut som en HOBBIT!