søndag, juni 22, 2008

3 uker...

Endelig er det ferietid for meg også. Og ferieplanene er ikke blitt sånn de opprinnelig var. Ikke det at de hadde blitt som bildet fra Nungwi tilsier, men uansett blir det annerledes enn den originale planen. Mye fordi Quart-festivalen gikk åt skogen, noe som skulle være hovedbeskjeftigelsen min i sommer hva ferie angår. Allerede i februar søkte jeg om fri under Quart'en. Men nå blir den uka borte i tåka. Istedenfor blir det en tur til den andre store sørlandsfestivalen - Hove. Eller Hova som de sier på NRC. Litt artig, egentlig, for jeg har sagt det samme selv et par ganger før jeg hørte det der. Nok om det. Været er meldt mye likt til sånn Gjørmefestivalen gikk av stabelen ifjor, så jeg har skodd meg deretter. Begge parene med feltstøvler er pusset for å holde fukten ute, klær er vasket, regnponcho funnet fram, samt at bilen er ryddet(!). Det siste er av den enkle årsak at jeg fortsatt ikke vet hvor jeg skal bo under festivalen, og bilen er en mulig soveplass. Har funka før. Med greit utfall. Uansett skal jeg ikke sove i et gjørmehull eller et det-var-tørt-da-jeg-la-meg-igår-telt. Det ryktes om mulig sengeplass, men dette er forløpig ubekreftet. Rapport kommer i etterkant av festivalen. For dere som lurer skal jeg ikke jobbe med radio under festivalen, men være frivillig medic. Det gir gratis pass, og da er jeg fornøyd.

Resten av ferien blir mest sannsynlig tilbragt i Kristiansand med kjøkkenfiksing og leilighetsordnings. Endelig har jeg jo litt fritid på hendene, så da er det jo bare å gi gass.
Og så må jeg jo ikke glemme Louisfestivalen 3.juli. Det blir schpas

Ingen kommentarer: