søndag, desember 07, 2008

En litenoppdatering om leiligheten igjen

Jeg kom plutselig på at ikke alle har tilgang til å se bildene jeg legger ut på Facebook, og så har jeg glemt å legge det ut her. Det siste tilskuddet nå er at jeg har fått opp


vifta over komfyren, og i tillegg montert en egen-designet krydderhylle oppå. Den er kløktig laget, om jeg skal si det selv, med hjelp av noen vinkler og skruer. I bakkant er den feste med en vinkel mellom veggen og sponplate-biten. Den andre sponplatebiten er festet med skruer til den første med en vinkel, og skrudd fast fra innsiden. På en måte. De holdes på plass som de står ved hjelp av sine egne fester. Dermed fikk jeg skjult tomrommet over vifta, og samtidig brukt det til noe fornuftig. Det står mer krydder i hylla nå enn på bildet.

Planen videre er å få malt den hvit, som resten av kjøkkenet, og så etter hvert få malt resten av kjøkkenet i samme farge som stua. Og det skal bli gjort så fort jeg får anledning. I tillegg skal jeg få fikset kontakten i skapet så ledningen ikke behøver å gå ned til kontakten på veggen. Det kommer når tiden er moden. Altså omtrent samtidig med malinga en gang.
Krydderhylla er forøvrig laget av en av hyllene fra det gamle kjøkkenet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

den ledningen som hang ned der så ikke helt trygg ut :P

agk sa...

Den er det ikke strøm i, så det er intet problem. Når vinterroen senker seg over leiligheten, og jeg befinner meg på Hovden store deler av tiden, vil dette bli fikset på når jeg av og til er innom for å fikse forefallende og bytte innholdet i bagen ;-)