tirsdag, desember 30, 2008

Og etter jul er det tid for Hovden

2. juledag bar det ivei oppover til Hovden igjen. Som jeg har gjort de 2-3 siste åra. Iår kom jeg opp noe senere enn de andre, etter som jeg var på jobb på dagen. Men etter noen timers kjøring kom jeg endelig fram til Setesdalsfjellenes høyborg og en oppvarmet hytte med glade røde korsere inni. Og en garasje full av ved. Dermed var planen for lørdagen lagt allerede. For veden måtte stables. Noe den også ble av oss som var der oppe. Her representert ved Christoffer. Samtidig gjorde Tor Stein klar flaskedunkene, med god hjelp han også. Her representert ved Morten. I tillegg var Inger Lill og Anne Siri særdeles delaktige i begge operasjonene.
Ellers kan det nevnes at snøscootere og internett har vært i ganske stort søkelys i dagene der oppe. Scooterne fordi de hadde stått siden forrige vakt (slutten av april) og derfor var litt småsure og vriene å få start på. Men etter å ha dradd nok i snora og truet med lading av batteriene startet de opp begge to. Og ble kjørt rundt for å få ut litt gørr fra systemet. Noe som selvfølgelig ble gjort hensynsfullt og korrekt, med hjelm og vest. Internett er dessverre bare fraværende fra hytta for tida, etter som Bykle Breiband har sluttet å levere på ADSL og bare dealer på fiber. Men det ser ut til å løse seg om ikke så mange vakthelgene til.

Snødybden er ikke all verdens å skryte av, men den er der. Jeg fikk ikke gått på ski de første dagene jeg var der, og er i skrivende stund tilbake på jobb et par dager. Og jeg håper jeg får prøvd skiene, om ikke annet så i lysløypa når jeg kommer opp igjen rett over nyttår. Og det skal bli bra. Gleder meg allerede :D

Ingen kommentarer: