søndag, juni 14, 2009

For 2 uker siden var jeg hos min gode venner Familien Hauge på Hellemyr. Anledningen var at Martin hadde invitert meg på litt hagearbeid, noe jeg som blokkboer ikke sier nei til. Alltid gøy med noe annet å gjøre, og det å jobbe i hagen er jo absolutt noe som ikke gjøres hver dag. Så jeg troppet opp, blid og fornøyd, og klar for å hjelpe til med dagens store prosjekt: Legging av plen.
På nedsiden av huset, mot veien, var det et villniss av buskas og røtter da the Hauges flytta inn ifjor. Nå har Martin hatt et stort prosjekt gående siden april hvor han har røsket opp røkkelet med rota og rydda hele området. Dette var planért og tromla, og lå nå nakent og klar for påkledning. For det blir jo nesten en form for påkledning når du legger plen. Tidligere på dagen hadde Martin vært i Søgne og henta et lass med plen (som han riktig nok holdt på å legge igjen på E39 før han surra alt på plass). Denne sto nå klar på henger og ble plassert langs med muren som går mellom gangstien og the Hauges. Min jobb besto i grunn i å løfte bitene med plen opp til Martin så han hele tiden hadde nye ruller klar til å rulle ut og smette på plass. Og det tok ikke så lang tid før plenen begynte å ta form. Hilde satt på oversiden og passet på Emil og overvåket prosjektet. I tillegg disket hun opp med fersk rabarbrasuppe og drikke til oss arbeidskarene. På bildeserien kan du se plenen skride frem og ta form (bildene er forøvrig rappet fra Martins Facebook-side).
Dersom vanningsopplegget Martin satte igang har fungert skal plenen nå sitte bedre enn den gjorde på Sør Arena da de åpnet. En annen ting er jo at denne plenen ligger i en helling og nok ikke vil bli utsatt for samme hardkjør og sklitaklinger som matta på Sør Arena ble da den skapte avisoverskrifter sist. Nytt bilde vil komme når det er klart hva resultatet blir.

1 kommentar:

Martin sa...

Plenen vokser og har det bra, i sin helhet, Kan sikkert ganske snart spille eliteseriefotball på den :-)