tirsdag, september 29, 2009

FROST

Etter noen herlige dager med litt varme (når du har hatt 12g i et par uker sorterer alt over som varme dager etter hvert) har selvfølgelig høsten igjen kastet sine kjølige hender over Kristiansand. Bare for et par dager siden var jeg oppe i Jegersberg og bada, og fant det herlig forfriskende og langt ifra så kaldt som jeg hadde trodd det skulle være. Vil anta at det var rundt 12-14 grader eller noe. Og strålende sol med en luft-temperatur på omtrent 18 eller noe sånt. Helt topp. Og så kommer dagens kalddusj. Da jeg skulle kjøre hjem fra jobb sånn på quisten var det frost (!) på frontruta. Jeg trodde først det bare var vanlig dogg, men det var igrunn ingen tvil da jeg kom nærmere og så rosene som var dandert i snodige mønstre over panser, frontrute, tak og sidevinduer. Så da var det bare å sette bilen på oppvarming.

Hadde ikke helt forventa meg dette i september, liksom. Som sagt bada jeg her om dagen.
Da jeg kom hjem viste gradestokken dette, så det var kanskje ikke så rart det nappa litt på armene inatt... Da er det igrunn tid for å finne fram isskrapa og teppe til å legge over frontruta for å spare skrapetid på morran når du har dårlig tid.

1 kommentar:

kamaget sa...

øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø

liker ikke kulde
kulde er ekkelt
kulde er kaldt