fredag, november 13, 2009

Kjøkkenet i boks

Der ble overskriften å si litt feil, for kjøkkenet er ikke sånn sett i boks. Derimot er det ferdig malt og oppgradert endel ifra sånn det har vært fram til nå. Etter som jeg plutselig fikk et par uker ferie kastet i fanget måtte jeg jo gjøre noe fornuftig, så da endte jeg like gjerne opp med å kjøre igang på kjøkkenet. Maling ble innkjøpt etter å ha konferert med gode venner av det motsatte kjønn som har peiling på denslags, og så gikk arbeidt igang. Nye lister ble satt opp i hjørnet ved kjøleskapet og langs taket på lettveggen mellom stua/soverommet og gangen/kjøkkenet. Etter å ha maskert bønnhørlig var det så bare å gyve løs med kost og rulle og få de ellers så slitne, og relativt stygge, veggene renere og finere med den herlige gråfargen "Singel". En farge som, om jeg skal si det selv, jeg er veldig fornøyd med når jeg ser den på veggene. Det ble rett og slett ganske så stilig. Underveis lo jeg riktignok litt av meg selv der jeg sto og malte en murvegg grå (!), men resultatet ble bra.

Ut over det må jeg bare si at det å jobbe til lydbok fortsatt er en ren slager. Denne gangen suste jeg gjennom 1 1/2 lydbok mens arbeidet foregikk, og er meget fornøyd med resultatet. Bildene viser hvordan det hele nå er blitt. Jeg hadde jo lenge lyst på en sånn bøyledings over kjøleskapet til å henge ting på, men etter å ha konferert med Astrid litt fant jeg ut at jeg like gjerne kunne bruke en kjetting. Den trengte jeg ikke noen spesifikke mål til for å få på plass, bare noen godt plasserte skruer. Og dermed var det klart for et lekkert kjøkkenredskap-oppheng over kjøleskapet. Meget stilig, om jeg skal si det selv.
Sort kjetting er å få kjøpt på Jernia for en billig penge, for dere som lurte på det.

Ingen kommentarer: