mandag, februar 06, 2006

Bilder fra helga

Da var enda ei helg på Hovden unnagjort, dog noe annerledes i forhold til de andre jeg har vært på iår. Denne gangen gikk nemlig årets Vinter C-kurs, a.k.a. Ettersøk/Reddning vinter, av stabelen. De oppholdt seg ute i felt hele helga, og jeg besøkte de litt på lørdag kveld. Martin og Hilde disket opp med store kotteletter, fløtegratinerte poteter og stekt sopp. Et skikkelig herremåltid, rett og slett. Og sjokoladepudding til dessert.

Søndag skulle jeg egentlig ligge i markør i skred, men etter ca 10min i et torpedorør av frosset vann fant jeg ut at dette ikke var et blivende sted. Litt for trangt, følelsen av for lite luft og et lett snev av paranoia gjorde at jeg ba om å bli ekstrahert. Og det skjedde. De gravde opp beina mine, tok tak, og dro meg ut med et schwopp! Så ble Fredrik pakket inn i en Jærvenduk og dyttet nedi hullet og pakket inne i snøen. Det hele tok ca 3min, tror jeg. Vel ute ble jeg satt til å være kameramann og filme skredet. Det gikk ganske mye bedre enn å ligge markør...

Resten av bildene er stort sett fra slutten av kurset, da alle pussa utstyr. Hilde pusser sin egen primus fordi ho ikke hadde samvittighet til å smyge den inn mellom kurset sine



Ingen kommentarer: