lørdag, februar 11, 2006

Teorien over, nå venter praksisen....


Da var teorikurset for AMK over. 5 til dels hektiske dager mettet med informasjon om arbeidsmetoder og arbeidsverktøy er unnagjort. Nå er tiden kommet da jeg skal begynne å bruke det jeg har lært.

De neste 6-7 ukene vil gå med til hospitering i sentralen, hvor jeg gradvis skal få delta mer og mer. Og til slutt vil jeg ta over selv. En veldig grei ting er at jeg bestemmer litt selv når jeg mener jeg kan nok til at jeg kan prøve meg bak spakene. Og hele tiden under den såkalte innfasingsperioden vil det være en veileder som vil følge med på hva jeg gjør og hjelpe meg til å gjøre det bedre.

Det eneste jeg igrunn trenger å huske er at jeg alltid, uten unntak, skal jobbe etter Kommuneskjema og prosedyrer. Alltid. Klarer jeg det, har jeg god sjangs til å få dreis på sakene.
Så nå blir det endel lesing, pugging og praktisk trening framover. En hektisk periode venter, men gevinsten er stor. Lederne vil vi skal bli de beste i klassen, og det vil vi og.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt! Nu kjänner jag mig jättetrygg och säker på at när jag har tagit en overdos med nånting i Arendal, då kann jag bara ringa dig, kjära Alfred, så bliver jag räddad!