søndag, oktober 29, 2006

For en Tippeliga-runde!

Var oppom stasjonen en tur idag og hang med gamle kolleger, da en av dem ba meg finne 6 sikre kamper på dagens tippekuppong. Etter å ha sett over den noen ganger, ble vi enige om at det var en vanskelig bong. Hadde jo mine meninger om de norske kampene, men de utenlandske ødelegger alltid alt. Dog ble det langt mer hendelsesrikt enn jeg hadde forestilt meg.
Rosenborg knuste Viking og fikk en super sistekamp på Lerkendal. 4-1 og gull i lomma. Endelig er gutta tilbake der de hører hjemme. På topp! Vakkert og rørende å se når de kom fram og mottok medaljene, mens Rosenborg-sangen dundret fra anlegget, og det hele gikk i taket da Top Gun-musikken kom og fyrverkeriet fylte den ellers så snøtunge Trondheimshimmelen.



Brann snudde 0-1 til 2-1, og Torstein Helstad ble igjen helt på Brann Stadion. Vel fortjent at de rødkledde bergenserne klarte å kapre 2.plassen i serien. De viser at de faktisk kan spille fotball de og. God fotball.

Start fikk jo uheldigvis en reprise på siste seriekamp ifjor, og jeg må vel bare innrømme at jeg er glad jeg ikke var tilstede på Alfheim idag. VELDIG usikker på hva dr Legen hadde gjort i denne situasjonen, med tanke på hva som skjedde ifjor. Heldigvis gikk dette bedre. I alle fall etter det jeg har sett på TV. Greit nok så tapte Start idag, men de har sikret seg plassen i Tippeligaen, og kan gå mot neste sesong med hevet hode. Dog håper jeg på hjemmeseier neste søndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

RROOOOOOSSEEEENNNBOOOORG!!!!!!ja jeg satt å va rørt av det jeg så jeg også:-) fjoråret er forlengst glemt...

og å se kampen med to viking fan va jo ekstra morro;-) hehehehe