tirsdag, mai 01, 2007

1.mai = hagearbeid

Tradisjonen tro var det idag duket for hagearbeid. Dvs, jeg har vel egentlig aldri hatt en egen tradisjon med dette, men har hørt om mange andre som har det. Istedenfor å gå i tog og prate om "arbbeidera", "sossjalismen" og "revvolusjon" og sånn. Har vel igrunn aldri vært noen forkjemper for arbeiderklassen, og syns ikke Jens er Verdens Redningsmann. Men nok om politikk.

Dagen har stort sett bestått i raking i hagen. Friskt til mote tok jeg på meg shorts og singlet (selvfølgelig. Det er jo sol) og fant fram ei rake fra garasjen. Det ligger endel løv, rusk, rask, quist og quast i hagen, og dette så jeg for meg at jeg skulle få raket opp idag. Etter noen timers slit var det meste raket opp i hauger og stappet opp i den brune bio-søppelbøtta. Og hagen ser betraktelig bedre ut. Dog er det fortsatt litt som ligger løv som ligger hist og pist, men det må bli tatt ved en senere anledning. Dagens innsats for velferden er uanngjort.

Ingen kommentarer: