torsdag, oktober 05, 2006

Nok en dag, nok et dykk

Etter å ha sovet ut noe av døsen etter nattevakt var det tid for et dykk igjen. Egentlig skulle Silje også være med i dag, men ho jobber så mye for tida at det orket hun ikke. Dermed ble det bare meg og Magnar som trakk på oss utstyret og tok turen ut i fjæra.

Location for dagen var Dvergsnestangen. Det hadde tetnet til på himmelen da vi kom ut så vi var litt usikre på hvor lyst det ville bli der nede i dypet. Noe som viste seg å ikke være et særlig stort problem. Det som derimot holdt på å sette en stopper for hele turen var at maska mi var defekt. Da jeg tok den på kjente jeg at den ikke var tett. Jeg forsøkte endre litt på stroppene og sånn, uten videre effekt. Så oppdaget jeg at pakningen rundt glasset var løsnet. Da er det ikke så rart at maska lekker. Dermed var jeg nødt til å forsøke å få tette dette igjen. Noe som viste seg lettere sagt enn gjort. Men til slutt fikk jeg det til på et vis, og dykket kunne gjennomføres. Maska var faktisk tettere nå enn sist gang, så noe rett må jeg jo ha gjort.

Det var endel liv der nede, men lite spisbart. Etter som jeg ikke hadde med meg lykt (tom for batteri) ble det stort sett svinsing for min del. Magnar lyste litt rundt med lykta si, men fant ikke noe videre han heller. Vi observerte noen teiner på bunnen, og holdt oss klokelig unna disse. Det så ikke ut til å være så mye i de heller etter som de sto litt keitete til. To av dem lå faktisk på sandbunn, uten stein i nærheten. Og der er det jo ikke sjangs for å få hummer. Rett og slett så det ut til at de var kastet ut på slump.
Etter som Magnar bare er OWD foreløpig gikk vi ikke dypere enn 20m. Og etter 39min var vi oppe igjen. Og selvfølgelig begynte det ikke å regne før vi hadde fått draktene halvt av oss og holdt på å legge ting i bilen. Men det var et fint dykk. Må bare få batterier til lykta mi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg sa jo at maska di var lekk...og dårlig! Neineinei, den er så bra så sa du... :-)

agk sa...

Fikk fiksa den litt, men nå har jeg bytta den. Det ER ei god maske