søndag, oktober 29, 2006

Ut av boksen

Da er tiden i tenkeboksen over for denne gang. I alle fall når det gjelder hvor jeg skal oppholde meg i tiden framover. Sånn med tanke på jobb og bolig og sånn.

Jeg blir i Kristiansand.

Egenltlig var det ikke verdens vanskeligste avgjørelse. Jeg får ikke permisjon fra AMK, og gidder jo ikke si opp en fast jobb for et vikariat. Det er jo igrunn ganske logisk. I tillegg kom jeg på at jobben igrunn er langt mer enn bare å kunne engelsk. Det krever planlegging. Både i forkant av timene, og med den generelle læreplanen. Noe jeg vel igrunn ikke er mest vant til. Ei heller god til. I løpet av mine til sammen 16 år på skole har jeg vel igrunn ikke kommet forberedt annet enn til prøver og sånn. Lesing gjøres i etterkant, for å kjenne igjen pensum ut ifra det læreren har sagt i timen. En strategi som igrunn har fungert riktig så godt. Og som ikke hadde fungert en plass hvis jeg skulle begynt som lærer.

Dermed blir jeg boende her på det blide Sørland enda lenger. Problemet som etter hvert ser ut til å dukke opp her, er bolig. Har kontrakt fram til nyttår, og etter det ligger mye fortsatt i tåka. Uvisst om vi blir boende her, eller om vi flytter ut. Helt ærlig er nok det siste mest nærliggende, og da kunne jeg godt tenke meg å finne meg noe alene. Så hvis noen vet om noe som er, eller blir, ledig her nede er det bare å si ifra. Jeg er ikke uvillig til å flytte inn med noen heller, altså. Er igrunn åpen for de fleste løsninger sånn ting ligger an nå. Besøksaktiviteten på Finn.no kan vel trygt sies å være ganske hyppig.

3 kommentarer:

agk sa...

Litt stiv pris, ja, men flott hage. Og feeet leilighet!

Silje sa...

Ellers er min hybel ledig fra og med onsdag 1 november... :)

agk sa...

Woho! Kult.