mandag, juli 06, 2009

Sommerferie 09 del 1 - Hove

For å gjøre fjorårets ferie-aktivitet til en tradisjon gjentok jeg hele greia iår. Nemlig alternativ øyhopping. Øyene som ble besøkt var Tromøya utenfor Arendal og Odderøya i Kristiansand. Årsaken til denne alternative ferien er igrunn veldig enkel: Det er FESTIVALSESONG :D

Hove gikk av stabelen på Hove (bombe) på Tromøya, og der jobbet jeg som medic for Medic Sør. Jeg var den heldige vinner av 5 nattevakter, og vandret rundt på området endel og ble ganske så kjent. Du ser bilde av det et annet sted på siden her, så du ser jo at det er litt område å dekke til fots. Ikke at det er så fryktelig stort, egentlig, men når du går runde på runde for å møte glade festivalgjengere og henting av forhenværende festivalgjengere som nå har vondt i beina grunnet overtråkk eller lignende så blir det litt grund å dekke. Og hvem har vondt av å gå litt? Ikke jeg, i alle fall. Jeg storkoste meg de dagene jeg var der borte, og bodde i mitt eget lille palass av en campingvogn som sjefen, som vi kaller Frode, fikset så jeg skulle slippe å sove ute. På dagtid, etter oppvåkning, var det ett viktig holdepunkt: Radioresepsjonens live-sendinger. Og onsdag fikk jeg lønn for strevet og var på scenen og deltok i showet :D

Ellers besto festivalen i stor grad av å nyte sola, vandre rundt på området og se på alle de fine d... *kremt* festivaldeltakerne, henge med resten av Medic Sør-gjengen, som er en supertrivelig gjeng, ta seg av mer eller mindre skadde festivalfolk, se noen kjendiser, og henge på konserter. Høydepunktet sånn sett, utenom RR-opptredenen, var da jeg fikk et kyss på en av patruljerundene av en riktig så flott festivaldame. Helt tilfeldig møttes vi på en av vandrerundene til meg og Roger, på vei ut mot området Flekken. En yndig kvinne stoppet opp foran oss og pekte på meg: "Oy! En liten vakt". "Liten?" sa jeg forundret. Hun kniste litt "OK. Stor da". Jeg smilte tilbake og sa "Jeg er igrunn bare en medic, altså". Så kysset hun meg rett på munnen og smilte enda penere "Jeg kjenner det hjelper allerede" og blunket. Og dermed ble Hove mye bedre enn det allerede var.






Ut over det var det en flott uke på festivalen der borte på Tromøen. En uke badet i sol, god musikk og trivelige folk. Jeg er tilbake neste år. Ikke no problem :D

Ingen kommentarer: