lørdag, august 19, 2006

Endelig igang

Etter lang tids venting er endelig Barclays Premier League, også kjent som Engelsk Premier League, igang. Det hele ble sparket igang kl 1346 idag da Liverpool møtte Sheffield Utd på Bramall Lane. Men resultatet ble dog ikke helt som ønsket.

Som den Liverpool-supporteren jeg er var det skuffende å se at de ikke klarte å putte på alle de sjangsene de hadde. Og det ble ikke bedre når "hele norges" John Arne Riise røyk ut etter 22min spill. Foreløpig har det ikke lekt ut hva slags skade han har fått, men ut ifra spjelken på leggen da han ble båret ut kan det nok tyde på at venstrebacken har pådratt seg et brudd i legg/ankel-regionen. Synd. Han er verdifull for både the Reds og for vårt eget landslag som snart skal ut i EM-kvalikk.

Ut over det er det gledelig at den ellers helt middelmådige kanalen TVNorge har gjort genistreken å inngå samarbeid med Canal+ om fotball. Dette betyr at det blir god qualitetsfotball på TV i hele sesongen. Mange mener det er feil av meg å si det, men det ER en forskjell på engelsk og norsk toppliga. Tempoet er høyere, spillet bedre, og kampene mer spennende i Premier League. Eller PL som vi ofte kaller den. Og det er deilig å se.
En annen fordel er at nå kan jeg faktisk sitte hjemme i min egen stue og nyte
Liverpool hver lørdag når jeg har fri. Eller når jeg er på jobb. Eller når jeg egentlig skulle sovet etter å ha vært på jobb. Generellt sett når eg har lyst. I alle fall i et par uker. Det er visst bare et samarbeid for å promotere Canal+. Typisch!

Ingen kommentarer: