onsdag, august 30, 2006

Noen anmeldelser og litt annet

Det er nesten en skam å innrømme, men jeg har nesten glemt å oppdatere leserne med hva som skjer i livet mitt for tida. Ikke at det er så mye, men jeg burde jo likevel dele noen ord syns jeg.

For det første har jeg for tiden ferie. Dvs, jeg gjør jo stort sett det samme som jeg alltid gjør, bortsett fra at jeg ikke går på jobb. Noe som igjen gjør at jeg får litt bedre tid til alt det andre. Som å se på film og sånn ;)
Siste vakta før ferien var natt til fredag i forrige uke, og dagen derpå ble tilbragt på stasjonen. Skulle egentlig bare innom og ta en kopp kaffe og en blås, men så førte den ene praten til den andre og folk kom og gikk, og så endte jeg opp med å være der helt til vaktskifte kl 4. Fikk et par timer for det også, etter som jeg parkerte en bil på Gumpen.
På quelden ble det speedredigert en filmanmeldelse, før jeg gikk en tur på byen og traff kollega Janne og søstra hoses, som resulterte i en trivelig passiar.
Etter noen få timers søvn bar det huks fluks til Bjelland, der det var duket for elvereddningskurs. Eller egentlig Temadag: Elvereddning. Selve kurset varer jo i 3 dager, mens vi bare hadde et kortkurs. Vi var folk fra Vennesla-amb, Vennesla Brannvesen og en fra Sivilforsvaret som demonstrerte HPL-teltet sitt. Altså teltet som vi brukte på den mobile hjelpeplassen i Forsvaret. Et genialt telt som setter seg opp ved hjelp av en luftblåser.
Raftinga foregikk på Hesså, rett sør for Bjelland, i Mandalselva. Elva er ikke så fryktelig skummel, og i motsetning til sist gang på Evje holdt jeg meg ombord hele tida. I alle fall når jeg skulle.
Han som driver det hele, Ewen, en skotte (tok han på dialekta) som har slått seg til der, skrøyt av engelsken min:

"U talk like an Englishman, but U aren't, are U?"
"No..."
"I heard your Norwegian was 2 good 4 that"

Sa han og lo. Han var kaptein på raften vår, og viste seg å være en skikkelig kul fyr. Når vi foreslo å angripe de andre båtene var han helt med på notene, og styrte oss med kyndig hånd rett i siden på båten til Ole Werner. Han var forresten instruktør på kurset.
Etter endt kurs og grillings og alt som hører med det, bar det en liten tur hjemom før nesen ble vendt vestover. Jeg og Håkon skulle kjøre siste rest av Torgeirs flyttelass til Stavanger. Avreise kl 22. Håkon kjørte mens jeg sov. Vel framme fikk vi sett vår tidligere sambo's nye kåk, som lovet godt. Den var ikke helt ferdig enda, så vi bare lastet av og dro til plassen han bor på nå for å sove. Vi måtte tidlig tilbake på søndagen fordi Håkon skulle på jobb, og jeg skulle ut å dykke. etter noen timer på øyet var det dermed duket for retur, og klokken 1120 var vi tilbake i Sørlandshovedstaden.
Dykkinga var rett og slett bare et kurs jeg var DM-trainee på, og det gikk greit. Så var det hjem og sløve i sofan igjen etterpå. En gangske innholdsrik helg, rett og slett.
Resten av ferien fram til nå har stort sett gått med til NM-forberedelser og film. Mer om dette senere.

I tillegg glemte jeg å legge ut anmeldelsene fra forrige uke. Det har i tillegg pop'et inn en plateanmeldelse. Enjoy ;)


Ingen kommentarer: