tirsdag, september 12, 2006

Første kamskjell

Da har jeg altså fått mitt første kamskjell. Dvs det var egentlig Martin som fant det med lykta si, og jeg som plukket det. Det lå stille og forlatt på sanbunnen på om lag 30m, og lukket seg kjapt da jeg nærmet meg. Siden de ikke er noe farlig å ta i var det ingen quest å ta det med.

Egentlig var vi ute for å få krabber, men det var tydeligvis ikke helt dagen for det. Evt har vi dykket et sted med lite krabbe fordi mange andre har plukket de og fått de i teiner. Sømsiden av Varoddbrua var location for dykket, og tiden nede var ca 40min. Max dyp 31,2m. Hadde 40bar da vi fikk hodet over vannet.

Som dykk var det helt greit. Og som Martin sa: "Greit å få dykka uten å behøve å tenke på så mye styr". Det var ikke tidenes mest interessante location, men absolutt brukbar. Lå to vrak der nede, av noen gamle lørjer av noen båter. Noen ledninger gikk hit og dit, gamle bildekk og ellers som det kan forventes utenfor en brygge og under en bro. Savnet lykta mi, og den er nå blitt fikset så den er klar til neste dykk.

Ellers kan det nevnes at sola var fin da vi kom opp.

Ingen kommentarer: