søndag, februar 26, 2006

Kaldt, men digg


Idag var første gang på over en mnd at jeg har gått i vannet med vilje. Anledningen var rett og slett at jeg hadde lyst til å dykke. Yngvi var ute med et advanced OWD-kurs, så jeg heiv meg igrunn bare med for gøy. Første dykket, Peak Performance, oppholdt jeg meg på land, mens på andredykket, Søk og Hev, var jeg med på bunnen. Var med på et søk, og lå så på bunnen og så på mens de andre hevet objektet med en ballong.
Dette var det 3. tørrdraktdykket jeg har hatt, og nok en gang lånte jeg drakta til Martin. Den er samme størrelse som den jeg har sett på i butikken, så det er igrunn ganske greit å teste med denne. Det eneste jeg ser som et problem er at jeg føler meg mye mer klumpete og klønete i tørrdrakt enn i våtdrakt. Må nok teste noen ganger til, og muligens noen drakter til, før jeg bestemmer meg helt og fullt.

Stedet var Berthesbukta ytterst på Lund. Dybden var (for min del) hele 4m. Tid under vann ble ca 23min. Temperaturen var 4 grader C. Og sikten var faktisk veldi bra, vil anslå ca 10m.

Flere bilder fra dykket er lagt ut på de space-greiene mine.

Ingen kommentarer: