mandag, juni 13, 2005

And then they were married

Da er altså Eli Marie og Ronny gift.
Sermonien foregikk i Egersund kirke lørdag 11.06 ca kl 1430. Ronny var noe blek om nebbet før Eli Marie kom, ledet av sin far Harald, opp kirkegulvet. Men da de sto der sammen og sa sitt "Ja" endret fargen seg til mer normal. Og da de gikk ut strålte de begge to. Noe de fortsatte med hele quelden.

Selve festen foregikk på Jærgården på Brusand. Det er en flott gammel gård som er ominnredet til selskapslokale, og rommer opp mot 100 personer. Lørdag var det i overkant av 70 som var samlet for å feire at Eli Marie og Ronny er smidd i hymens lenker. Toastmastere for quelden var, som tidligere nevnt, min gode venn Kjell Jøran og meg selv.

Vi delte ansvaret mellom oss, og tok for oss ulike deler av programmet. Som co-hosts er det jo viktig å ha en dynamikk i presentasjonen, og den følte vi at vi fikk til. Flere av gjestene sa at de ikke trodde på at vi aldri hadde vært toastmastere før. Men vi har tross alt gått mye ilag, og er begge journalist-utdannet. Noe som borger for en eller annen form for kjemi som altså viste seg å fungere i denne sammenhengen. I og med at jeg aldri har vært i bryllup før dette, ble Kjell Jøran i tillegg min mentor og veileder gjennom quelden. Jeg hadde jo ikke snøring på etikette eller noe, men han berget meg fra de værste brølerne.

Gjestene var bl.a. Kristiansand, Egersund, Arendal, Bergen, Balestrand, Hardanger m.m, så det var en variert forsamling. Det ble ikke servert alkohol på festen, så det var et vanskelig publikum til tider. Men etter hvert tødde de fleste opp ganske så greit.

De nygifte forlot festen ca 01 natt til søndag, og etter et kort opphold på Eli Marie's hjemplass Svindland, vente de nesen mot Barbados og bryllupsreisen der

Ingen kommentarer: