mandag, juni 27, 2005

Lame-ass vikeplikt!

Idag var den store dagen for oppkjøring på C1. Men det ble ingen trimufens dag...

Først forsov jeg meg, men det gjorde ikke så mye fordi de slet med å få bilen til å starte på SkanTraf. Noe som medførte at jeg ankom Trafikkstasjonen omtrent samtidig som bilen.

Selv kjøringen gikk greit, så min noe brå start på dagen gjorde ikke no forskjell i forhold til det. Problemene oppsto derimot når jeg ankom sentrum (se kart).
Jeg skulle kjøre ned Festningsgata, en gate som jeg mener burde vært forkjørsvei. I krysset til Kristian IV sto et en liten bil å venta. Jeg lot være å gasse, men den ble stående, så jeg kjørte på. Der skulle jeg ha bremset for å tydlig vise at jeg ville slippe den foran.
Neste feil kom i lyskrysset ved Skippergata. Selvfølgelig var det koblet ut, og det var blitt et vanlig kryss. Litt for seint så jeg en SUV som kom glidende mot krysset. Den stoppet, og jeg fortsatte bare videre. Her skulle jeg jaffal ha bremsa ned.
Siste alvorlige vikepliktsfeil ble gjort i krysset Kirkegata/Tollbodgata. Her kom jeg opp mot Tbg, og skulle til venstre. Jeg registrerte en bil omtrent med Glipp, som jeg trodde sto parkert. I alle fall hadde jeg god tid på den. Bussene fra høyre var langt borti gata, så dette skulle gå greit. Men i det jeg kommer ut i krysset, kommer den blåbilen susende ned Kirkegata og hiver seg inn foran meg. Selvfølgelig burde jeg sett at den kom ned, og burde vel ideelt sett ventet til alle biler var borte. Jeg hadde jo ikke akkurat dårlig tid.

Landeveiskjøringa gikk forøvrig greit, men jeg sto ikke fordeom. BAIS!
Nytt forsøk blir i august.

Men jeg begynner å tro at det ikke er meninga at jeg skal ha C1-lappen...

1 kommentar:

agk sa...

Takker.
Angrer jo ganske mye på at jeg ikke tok det Senja-trixet, jeg og. Hadde jo muligheten i forchen...