søndag, juni 19, 2005

Vannredning og solbrenthet

Helgen som gikk ble tilbragt på Skottevig i Høvåg i forbindelse med Vannredningskurs. Den som antar det har noe med Røde Kors å gjøre, har helt rett. Det er nemlig et ledd i opplæringen for å kunne bemanne RK-båten i sommer. For min del vil nok det hovedsakelig bestå i beredskap, i og med at jeg skal jobbe stort sett hele sommeren.

Det var mye sol, og når mye tid ble tilbragt i vannet i helga. Når du er iført våtdrakt er det ikke så mange deler av kroppen som faktisk blir eksponert for sol. Men et av områdene som er utsatt er ansiktet. Og det kan merkes. En lett sviende følelse i panna når den rynkes eller øyenbryn heves er en klar indikator på at sola har tatt godt. Jeg gadd jo ikke smøre meg! Dessuten hadde jeg ikke solkrem tilgjengelig. Fikk lånt litt av noen av de andre, og tok nesa og ørene. De er derfor helt fine og normale. Bare litt brunere ;)

Forøvrig var kurset gøy, og jeg sto.

Ingen kommentarer: