onsdag, mai 11, 2005

Dobbelbooking!

Denne uka dukket det opp et ganske så uforutsett problem. I min iver etter å bytte bort helga 10.-12.juni pga Eli Marie og Ronnys bryllup, byttet jeg villig til meg pinsehelga. Glad og fornøyd gikk jeg til nestsjefen på jobb og leverte bytteskjema. Litt etter kom han inn på oppholdsrommet: "Klausen du går Oslo på fredag".

ALARM!!!!! Panikken grep meg med sine kalde klamme hender, og jeg kjente angsten rive og slite i meg. Dobbelbooking! Og så jeg som sa til Elisabeth at jeg hadde fri og bytte var i boks? Snakk om å blingse på turnusen, da! Ai ai ai...

Etter noen dype drag gjennom nesa var det bare å ta telefonen fatt og spørre om noen kunne hjelpe meg. Problemet var jo at alle de som det går greit å jobbe med jobba på fredag. Enten det eller så jobbet de natt til fredag. Eller i Vennesla. Et aldri så lite problem tårnet seg opp over meg...
Men idag kom løsningen. En av de som går natt til fredag kunne fortsette på dagen. Så drar jeg til Oslo hvis det er tur. Og så skal en annen gå de resterende timene til jeg kommer tilbake etter kl 16. Gjett om jeg var lettet da jeg dro ned på kino for å se pressevisning idag da!

Dog har ikke dette problemet tatt fra meg noe nattesøvn ;)

Ingen kommentarer: