søndag, mai 28, 2006

DM-trainee - under opplæring

Da har jeg vært med som en slags DM-trainee på et kurs for første gang. Yngvi var instruktør (bombe) på et Open Water-kurs på Skottevig, og Martin var med som DM. Jeg var med for å se hva en DM gjør på kurs. Sikten var ikke noe særlig å skryte av, så det var ikke all verdens jeg så. MEn litt fikk jeg jo sett, jaffal. Det var de 2 første sjødykkene for denne gjengen, så de gikk gjennom litt ulike rutiner på ting og tang. Tømming av maske, tom-for-luft-drill/gi-luft(octo) til buddy, og gjenfinning av ventil.

I og med at det var så dårlig sikt ble det ikke så mye dykking utenom øvelsene. Jeg hang rundt kurset og trente på boyency-kontroll. Alltid greit å øve på. I alle fall for meg som fortsatt trener på tørr-drakt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Yo Jallis!

Frank Asbjörn har lagt ut dig mellan sina linkor. Jättekul.

Hemskt många hälsningar från

Tiffany Pärsson.