søndag, mai 21, 2006

Startvansker...

Den siste uka har jeg opplevd litt startvansker med bilen. To ganger har den faktisk vært tom for strøm. Første gang, som var på tirsdag, trodde jeg årsaken kanskje var en koblingsfeil i kupélyset. Dette ble prompte slått av, og håpet om løst problem var stort.
Men sannelig min hatt kom det ikke tilbake gitt. Fredag, da jeg skulle være med ut å dykke nektet den å starte. Igjen. Martin kom med Land Cruiseren sin og ga meg en jump-start, så da var det problemet løst. Dog var det mye som tydet på at ting måtte gjøres.

Et tips tilsa at det kunne være batteriet det var noe galt med. En celle eller no som hadde brent ut, typisk. Biltema har godt rykte på batterier, så da jeg var på veg hjem idag morges svingte jeg innom og hentet med meg et eksemplar. Som en bekreftelse på min manglende peiling på bil tok jeg med meg et som var for stort, og med polene på feil side. Dermed ble det nok en tur til Sørlandsparken for å bytte. Og etter litt knoting og skruing fikk jeg det bedre tilpassede batteriet på plass under panseret. Bilen startet lett som bare det, så jeg må jo ha gjort noe riktig. Nå vil det jo da vise seg om det faktisk var dette som var problemet. Eller om det var noe helt annet som var årsak i Klausen bil 2's manglende vilje til å tenne...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tipper problemet er løst. Vi kan bruke mitt batterie som du lånte i Pytten må bare kjøpe lense pumpe og ting først...

Anonym sa...

Du kunne også snakket med noen av oss om vi kunne ha noen tips? Kunne fort funnet ut om batteriet var synderen eller ikke.
MEN hvis batteriet var endel år gammelt, så var det sikkert like greit å skifte det :)