tirsdag, mai 30, 2006

Ikke min dag...

Dagen idag har strengt tatt vært en generelt skikkelig bad-hair-day. Ikke det at jeg har hatt problemer med sveisen, for den ligger som den pleier litt hit dit, men det meste aent har gått på tverke.

Det begynte så elegant med dagens pressevisning på kino. Blid og fornøyd ruslet jeg ned på Fønix Kinosenter. Hellig overbevist om at filmen startet kl 10. Men neida. Den var godt igang da jeg kom inn. Mer enn godt igang, viste det seg. Den hadde faktisk begynt allerede kl 09! Jeg kom altså 1t for seint, og fikk med meg slutten på noe som tydet på en helt grei romantisk komedie, with a touch of football. Antakelig blir det en kinotur på meg til helgen på vanlig visning for å få med meg hele. (Noen som vil være med? Filmen heter "She's The Man").
Etter denne fadesen fulgte jeg opp med tidligere nevnte forespørsel om lånesum, som ikke var noen videre sukess.

Det hele toppet seg elegant da jeg kom hjem og satt og hvilte før jeg skulle på jobb. Tradisjonen tro sto radioen på for å få med høydepunkter som Radioresepsjonen og Marte på P3. Tiden gikk, og jeg planla godt dagens gjøremål. Lage middag og niste. Nista besto i hjemmelaget sandwich, og middagen var et par burgers. Jeg satt meg i bilen til vanlig tid, og påbegynte transport til jobb (red.anm: fagterm). Det tok ikke lang før jeg kom i stuss. Rushtrafikken var nemlig tettere enn den normalt er på den tiden av døgnet når jeg reiser. Litt etter litt begynte det å demre at klokken kanskje ikke hadde vært det den skulle være. Mobilen var død på batteriet, så det var lite hjelp å få der. Og uten radio i bilen er det ikke lett å holde styr på tida. Men hadde jeg ikke hørt ganske lenge på Marte...

JEG ER EN TIME ETTER SKJEMA!!!!

Tenken slo ned i meg som lynet slår ned i et regnvått tre på en fjelltopp. Resolutt svingte jeg innom nærmeste bensinstasjon (Shell på Rona) og lånte telefonen. En kjapp samtale senere hadde jeg fått sagt ifra på jobb, og de dekket opp for meg den bortfalne timen. Men lite flaut å komme 1 time for seint fordi jeg hadde sett feil på klokka!

3 kommentarer:

heidi sa...

ååå.. jeg vil være med å se "she's the man", men vet ikke helt om jeg klarer å overtale Jimmi...

agk sa...

Må vi ha med han da? Har jo klart oss greit på kino før vi ;)

heidi sa...

jo, sant det, men kan ikke bare la han sitte hjemme alene heller...