fredag, mai 19, 2006

Regn = dykkevær

Idag var det duket for nok en dag med vann fra oven her på Sørlandet. Kjetil, Martin og meg hadde allerede planlagt å besøke det våte element idag, så vi tok tørrdraktene på og hoppet til havs. Location for dagen var en gammel MTB som ligger i Vestergabet. Den ble senket under krigen, og det er ikke til å stikke under en stol at det ikke er stort igjen av den.

Jeg har aldri vært på den før, ei heller andre vrak, så det var spennenede å se det uansett. Den ligger med slagside mot styrbord på ca 13-19m dyp. Strømmen er ganske sterk i området, så du driver litt hit og dit når du er der nede. Martin var ansvarlig for kartleggingen idag, så han noterte flittig på blokka nede på bunnen. Vi målte vraket fra for til akter, og hvor bredt det var.
Til sammen var vi der nede i ca 47 min, med oppstigningstid, så dette er et av de lengste dykkene jeg har hatt. Kom opp med 40 bar igjen på flaska, og litt vondt i hodet på grunn av tilteddede bihuler. Men det var et bra dykk.

Kjetil og Martin tok et dykk til, men grunnet hodet og bihulene ventet jeg på land og hadde båtvakt.

Ingen kommentarer: